non-profit.hu
népszerű keresési találatok nonprofit.lap.hu nonprofit.hu
 

Az Internet szerepe a non-profit szervezeteknél


Az informatika egyik legfontosabb eleme az Internet, mely az elmúlt években példanélküli fejlődésen ment keresztül. A non-profit szféra - köztük az önkormányzatok, oktatási intézmények – életében szükségessé vált egy saját weblap elkészítése és üzemeltetése, ahol alkalom nyílik egy szélesebb körű intézményi tájékoztatás és kommunikáció megjelenésére a világhálón. Információs társadalmunkban egyre jobban elfogadott ténnyé vált az elektronikus tájékoztató, az intézmények állandó, rendszeres kapcsolattartása szűkebb és tágabb környezetével.

A honlap, mint PR eszköz

A World Wide Web, röviden www. egy új médium, egy új információtovábbító közeg.
A Web-hely előnyei más kommunikációs csatornákhoz képest:
- interaktivitás lehetősége,
- gyorsaság,
- olcsóság,
- mindig elérhető,
- állandóan aktualizálható,
- archiválhatóság,
- személyes kapcsolattartás lehetősége,
- mérhető a látogatottság.

Természetesen a honlap önmagában nem elegendő, csupán egy módszer, eszköz a PR eszköztárából. Olyan PR eszköz, mely alacsony költségvetést igényel, ugyanakkor nagy hatásfokot érhet el.

A tervezés során alapvetően a következő lépcsőkön kell végighaladni:

I. Előkészítés

1. A tervkészítés körülményeinek tisztázása
2. Információgyűjtés
3. Információk rendszerezése

II. Tervezés

1. A kiindulási helyzet rögzítése
2. Célmeghatározás
3. Cél-csoport kiválasztása
4. Üzenet megfogalmazása
5. Megjelenési lehetőségek, módszerek
6. Kreatív ötletek, javaslatok
7. Időterv
8. Költségvetés tervezése
9. Várható eredmény
10. Értékelés

A non-profit szervezetek életében kiemelkedő jelentősége van a PR tevékenységnek, hiszen a hatékony kommunikáció megerősíti a szervezetről kialakult kedvező képet, aktív támogatást, és növeli a bevonható pénzügyi forrásokat. Miután a non-profit szervezetek döntő többsége folyamatosan "reflektorfényben van", ezért a nyilvánosság terén minden esetben hatékony kommunikációval és PR eszközökkel az átláthatóság érzetét kell megteremteni.

A külső szempontjából alapvetően az alábbi oldalakkal találkozhatunk az Interneten:

1. A legegyszerűbb oldalak állandó - bemutatkozó oldalak, melyeken általában dokumentációk, fotók, stb helyezkedik el. A lényeg, hogy nincs szükség folyamatos frissítésre, a felhasználóval való kapcsolattartásra - egyszóval nem biztosítanak semmiféle interaktivitást. Előnyük nyilván az olcsó elkészítés, karbantartás, hátrányuk azonban, hogy a felhasználók egy idő után nem térnek vissza az oldalra, hiszen azon nem kapnak új információkat, nem küldhetnek visszajelzéseket. Akkor célszerű például alkalmazni, ha nem egy szolgáltatás, hanem esetleg egy kész termék bemutatása a cél – ez esetben nem az oldal arculatán van a hangsúly, hanem annak a terméknek a bemutatása áll a középpontban. Ennek ellenére ez a típus mára már meglehetősen elavultnak tekinthető, ezért ez legfeljebb, csak személyes - bemutatkozó oldalnak javasolható.

2. Bonyolultabb, design-olt weboldalak - erre a típusra már az oldal külsején van a hangsúly, nagy mennyiségben tartalmaz képeket, animációkat, mozgóképeket, esetleg hangokat. Ezt a típust rendszerint nem vállalkozók használnak, hanem például magánszemélyek - mivel náluk nincs szó termékekről, szolgáltatásról, csupán a személy bemutatkozása, figyelemfelkeltés a cél. Az oldal jelentős hátrányai közé tartoznak, hogy ugyan előszeretettel alkalmazzák, azonban jelentős időt vesz igénybe a letöltésük - azaz a felhasználó, az érdeklődő sokszor előbb megunja az oldal letöltésére várakozást, minthogy megvárná azt, így az oldal - tartalma ellenére - legtöbbször értelmetlen, hiszen csak kevés embernek van gyors Internet kapcsolata, vagy türelme megvárni, míg a nagy - ugyanakkor "túl szép" - oldal letöltődik.

Mi a megoldás?

A megoldás a kettő közötti köztes út, azaz egy szépen kivitelezett, ugyanakkor nem képekkel, animációkkal teletömött oldal, amely informatív, ugyanakkor kellő interaktivitást biztosít a látogatókkal, megrendelőkkel. A lényeg tehát nem az a jó weboldal, amelyiken minden "mozog" és szép - ugyanakkor senkinek sincs türelme kivárni míg letöltődik, hanem az, amelyik megfelelően kidolgozott és funkcióját el tudja látni.

Az oldal funkciója szempontjából:

Az oldal funkcióját tekintve tehát léteznek olyan oldalak, melyek nem igényelnek frissítést, karbantartást, azaz egyszer elkészült, többé nem szükséges vele foglalkozni. Az előzőekben olvasható ennek hátrányai. A következőkben olyan oldalakról olvashat, melyben már megjelenik a kapcsolattartás, az interaktivitás. A következő részben tekintsük át milyen alapvető elemeket helyezhetünk el az ilyen oldalakon.

Beépíthető eszközök

1. Vendégkönyv

A vendégkönyv segítségével visszajelzéseket kaphatunk a felhasználóktól - szolgáltatásunkkal, esetleg a Web lapunkkal kapcsolatosan. Ezen visszajelzéseket, hozzászólásokat meg is jeleníthetjük a többi felhasználó számára is. Előnye természetesen, hogy a visszajelzéseknek megfelelően felfedezhetjük szolgáltatásunk hibáit, hiányosságait, és a látogató megelégedésére változtathatjuk azokat. További előnye természetesen, hogy potenciális érdeklődőkre tehetünk így szert egyszerű módon.

2. Fórum

Az előzőhöz hasonlóan szintén visszajelzéseket kaphatunk a felhasználótól, azonban a fórum ennél többet ad, lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy ne csak velünk, a szolgáltatóval, hanem egymással is megvitathassák problémáikat, kérdéseiket. Nagy előnye, hogy a mi közbeavatkozásunk nélkül esetleg más felhasználóktól is megkaphatják a választ kérdéseikre. Minél több elégedett látogatónk, megrendelőnk van, azok minél jobban terjesztik egymás közt a szolgáltatásunk jó minőségét. Lehetőség van természetesen a fórumokat moderálni is, azaz egy hozzászólás csak a mi engedélyünkkel jelenhet meg.

3. Látogatás számláló, statisztika

Fontos lehet, hogy oldalunkat egyre többen és többen megismerjék. Ezt tudjuk kontrolálni olyan eszközökkel, mint a látogatás számláló, amely mindig tudtunkra adja az addigi látogatások számát. Bonyolultabb statisztikák elkészítésére is van mód, így ellenőrizni tudjuk, hogy például a hét, vagy a nap mely szakában milyen forgalmat értünk el oldalunkkal. Ezek az eszközök tehát az oldalunkkal kapcsolatos visszajelzést nyújtanak, így lehetőségünk van eldönteni, szükséges-e annak elérhetőségét terjeszteni.


Forrás: phigy.hu

vissza a főoldalra

Wellness ajánlatokat keres?
SzállásPort - fényképes szállásajánló
www.szallasport.hu
Éttermek országszerte
Országos éttereamjánló
www.itt.hu/ettermek
 
Hrdetés
Berolina
Csapatépítő tréning
Online Autóbérlés
SzállásPort
Factory
Az Ön által most látogatott oldal tartalmilag jelentősen továbbfejleszthető. Amennyiben
Önnek erre együttműködési javaslata van, kérjünk keressen meg bennünket ide kattintva!
 

Többletteljesítményű toner | Panelprogram | Hátrányos megkülönböztetés | Ide | Angol nyelvtan | Szállások | Terapeuta | Terápia | Fotózás

Carrental Dublin | Inchirieri auto | Céges tréningek | Orvosok | | HP kazetta | Autóbérlés | Koncepció | ETA | Adományozás | Online marketing tanácsadás
Tenzid | Szabadidő Portál | Károli Gáspár | Nagykereskedelem | Szekfű András | Trom Kata | Kognitív | Vitorlás hajó | Szakmai oldalak | Klubtag

Car hire Miami | Pujcovna aut | Marketing | Transz | Céges Csapatépítés | Drámajáték | Larnaca Airport | Pszichológia | Vízi terápiák | Kattintson